Зареєстровано новий проект Закону України "Про молодь"

Верховна Рада України зареєструвала новий законопроект № 3621 "Про молодь", що являє собою перегляд основних положень молодіжної політики. Як передає портал ЮРЛИГА, за основу було взято досвід країн-членів ЄС. Основними положеннями є: 

  • Положення про кодифікацію молодіжного законодавства через об'єднання двох Законів України: "Про молодіжні та загальні громадські організації" та "Про сприяння соціальному становленню та розвитку молоді в Україні";
  • Положення про імплементацію до українського законодавства положень Європейської хартії про участь молоді у суспільному житті на місцевому та регіональному рівнях;
  • Положення про зменшення вікових меж поняття "молодь" з 35 до 28 року, що відповідає Стратегії розвитку державної молодіжної політики на період до 2020 року, затвердженої Указом Президента України від 27.09.2013 року № 532/2013;

Крім того, законопроект визначає занальні поняття, цілі, задачі, основні принципи та напрямки реалізації молодіжної політики в Україні, основи державної підтримки молоді, организаційні та правові основи виникнення молодіжних організацій і організацій, що працюють з молоддю, а також інфраструктуру молодіжної політики та загальні принципипи фінансування заходів з її реалізації. Проект розроблено за підтримки Програми розвитку ООН в Україні. 

Дайджест основних законів, що набули чинності 11 червня

Сьогодні, 11 червня 2015 року набувають чинності 14 законів, що стосуються різних сфер життя країни: податкових реформ, підтримки діяльності молодіжних організацій, професійної діяльності журналістів, а також низку законів про остаточного скасування спільної з Російською Федерацією роботі у сфері військово-стратегічного співробітництва. Розкажемо детальніше про них.

Закон від 12.05.2015 № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану». Законом встановлюються основні ознаки, що визначають правовий режим воєнного стану, а також затверджується порядок введення та скасування останнього танорми, за якими повинні діяти органи державної влади та місцевого самоврядування, цивільних організацій (установ, підприємств). Цей Закон також стосується і повноважень військового командування і військових адміністрацій.

Закон від 12.05.2015 № 389-VIII  «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо військового збору», що скасовує раніше введений воєнний збір в 1.5 % при купівлі та продажу іноземної валюти.

 «Цей проект обумовлений тим, що обмін однієї валюти на іншу не може вважатися доходом фізичної особи, оскільки при такому обміні не створюються додаткові матеріальні цінності, ні в грошовій, ні в іншій формі», – заявила Тетяна Острикова, народний депутат України від фракції «Самопоміч», що є співавтором Закону.

Закон від 14.05.2015 № 421-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення гарантій законної професійної діяльності журналістів», яким встановлено міру кримінальної відповідальності за погрозу або насильство щодо журналіста, а також за умисне знищення або пошкодження майна журналіста. До винного, зокрема, може бути застовані штрафи від 50 до 200 неоподаткованих мінімумів, арешти та позбавлення волі на строк до 15 років.

Закон від 19.05.2015 № 453-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо підтримки дитячо-юнацького спорту та фізичного виховання дітей». У ньому парламент не підтримав урядову ідею скорочення мінімальної кількості уроків фізичної культури у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах з 3-х до 2-х уроків на тиждень. Також парламент зупинив урядову ідею скорочення дитячих та юнацьких спортивних шкіл на розсуд місцевих чиновників; тепер це можливо буде зробити лише за умови погодження з Міністерством молоді і спорту.

Крім цього, законом скасовуються норми щодо запровадження плати за навчання дітей у дитячо-юнацьких спортивних школах та ряд інших заходів для уникнення скорочення підтримки діючої мережі масового спорту та фізичного виховання.

Закон від 19.05.2015 № 448-VIII «Про внесення змін до статті 10-1 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», що встановлює порядок надання відпусток військовослужбовцям у питаннях їх подовження, якщо відпускні дні у минулому році не були використані через виконання служби.

Закон від 14.05.2015 № 433-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо питань соціального захисту громадян України, які проходять військову службу під час особливого періоду», який посилює соціальну захищеність військовослужбовців. Зокрема, як повідомляє прес-служба Президента, "Законом також запроваджується надання відстрочки від призову на строкову військову службу для продовження професійної діяльності педагогічних працівників призовного віку з повною вищою освітою, основним місцем роботи яких є загальноосвітні навчальні заклади, за умови повного навантаження на займаній посаді, - на весь період їх роботи за спеціальністю незалежно від місця роботи".

Закон від 14.05.2015 № 419-VIII  «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо регулювання діяльності священнослужителів (капеланів) в органах та установах, що належать до сфери управління Державної пенітенціарної служби України».

Закон від 14.05.2015 № 416-VIII «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо рішень Уповноваженого органу з питань державної допомоги», в якому роз’яснюється, що головні розпорядники бюджетних коштів мають додати завірену копію рішення уповноваженого органу з питань державної допомоги (Антимонопольного комітету України) про допустимість до бюджетних запитого запиту що має на меті  отримання держдопомоги суб'єктам господарювання.

Закон від 14.05.2015 № 415-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про вищу освіту», який має на меті встановити обмеження при обранні на посаду (призначення виконувача обов'язків) керівника вищого навчального закладу.

Закон від 21.05.2015 № 467-VIII «Про денонсацію Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про співробітництво у військовій галузі», що включає в себе наступні Закони:

  1. Закон від 21.05.2015 № 466-VIII «Про денонсацію Угоди між Україною та Російською Федерацією про співробітництво в галузі воєнної розвідки»;

  2. Закон від 21.05.2015 № 465-VIII «Про денонсацію Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про організацію військових міждержавних перевезень та розрахунки за них» ;

  3. Закон от 21.05.2015 № 464-VIII «Про денонсацію Угоди між Кабінетом Міністрів України та Урядом Російської Федерації про взаємну охорону секретної інформації»;

  4.  Закон от 21.05.2015 № 463-VIII «Про денонсацію Угоди між Урядом України та Урядом Російської Федерації про транзит через територію України військових формувань Російської Федерації, які тимчасово знаходяться на території Республіки Молдова» - саме він фактично забороняє прохід російських військ територією України до Придністров’я.

Набув чинності наказ про будівельну амністію

Наказом Мінрегіону №79 «Про затвердження Порядку прийняття в експлуатацію та проведення технічного обстеження індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, громадських будівель та будівель і споруд сільськогосподарського призначення I та II категорій складності, побудованих без дозволу на виконання будівельних робіт», який було опубліковано 26 травня цього року, був оформлений порядок безоплатного оформлення права власності на нерухомість, побудовану до 2011 року

Нова директива була сформована на підставі Закону України «Про внесення зміни до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» щодо прийняття в експлуатацію об`єктів будівництва, збудованих без дозволу на виконання будівельних робіт»

 «Порядок дає можливість досягти основної мети закону України − оформлення прав власності на нерухоме майно, що належить громадянам, побудоване в попередні роки», - говорить заступник міністра Роман Абрамовський.

У новому порядку передбачається можливість введення в експлуатацію індивідуальних житлових будинків, садових, дачних будинків, господарських (присадибних) будівель і споруд, збудованих у період з 1992 до 2011рік, а також нескладних громадських будинків та будівель сільськогосподарського призначення (I і II категорій складності).

Функції прийняття в експлуатацію таких об’єктів будуть покладені на органи державного архітектурно-будівельного контролю до 31 грудня 2015 року на безоплатній основі. Період ухвалення такого рішення – 10 робочих днів з дня подання заяви власником або користувачем земельної ділянки, на яких розміщені об’єкти будівництва.

Заяві має передувати  технічне обстеження, результати якого будуть впливати на рішення. Якщо площа індивідуального житлового будинку менша за 300 кв. м, то технічне обстеження буде виконуватися за спрощеною процедурою під час технічної інвентаризації об’єкта і одним сертифікованим фахівцем з відміткою в техпаспорті. Об’єкти, що мають більшу площу, інвентаризація та обстеження повинно здійснюватися  двома різними фахівцями - сертифікованим фахівцем з технічної інвентаризації та сертифікованим фахівцем з технічного обстеження. Відповідно, особа, що подала заяву, буде мати на руках два документи: технічний паспорт та технічний звіт про обстеження.

Детальна інструкція щодо практичної реалізації процедури прийняття в експлуатацію житлових будинків, за словами Романа АБрамовського, повинна будети опублікована протягом двох днів.

Джерело: Мінрегіон

Верховна Рада змінила порядок оподаткування доходів фізичних осіб

Сьогодні, 19 травня 2015 року Верховна Рада України прийняла законопроект № 2576, що вносить зміни до Податкового кодексу в сфері податків на доходи фізичних осіб.

Так, згідно нового Закону було збільшено базу оподаткування з 10 до 17 розмірів мінімальної зарплати, при якій ставка податку на доходи фізосіб буде становити 15%. Для розміру доходів, які будуть перевищувати зазначений показник, ставка податку становитиме, як і зараз, 20%.

Наступна зміна стосується максимального розміру бази нарахування єдиного внеску. Відтепер він буде визначатися виходячи не з прожиткового мінімуму для працездатних осіб на момент нарахування збору, а з мінімальної зарплати, встановленої законом на 1 січня звітного року. Також новий Закон продовжує застосування понижуючого коефіцієнта для визначення розміру єдиного внеску на рівні 0,4 після  1 січня 2016.

Головна мета Закону, на думку його авторів – це справедливе оподаткування фізосіб, що особливо актуально для малого бізнесу. Крім того, планується досягти наступного:

  • Реалізації механізму справедливого оподаткування доходів фізосіб до 17 розмірів мінімальної зарплати;
  • Ліквідації шляхів так званої «оптимізації» оподаткування, що досягалася за рахунок одночасної сплати премій за більш тривалий період, замість виплати заробітної плати двічі на місяць;
  • Посилення загального рівня соціальної і трудової захищеності працівників;
  • Сприяння легалізації доходів фізичних осіб та створенню нових робочих місць;

Джерело: Верховна Рада

Суд визнав протиправість непроведення громадських слухань з приводу законопроекту про адвокатську монополію

Окружний адміністративний суд міста Києва на основі рішення по справі № 826/20265/14, який було прийнято 10 квітня 2015 за позовом юриста Андрія Горшовенко, визнав протиправність дій Міністерства юстиції України у питанні непроведення публічних консультаційних громадських слухань щодо законопроекту «Про внесення змін до Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», який, нагадаємо, пропонує запровадити монополію адвокатів на представництво в судах.

Позовні вимоги були задоволені частково. Включно з визнанням протиправності непроведення публічного обговорення законопроекту, було визнано протиправними  наступні дії Мін'юсту: 

  • В інформаційному повідомленні від 23 червня 2014 не були зазначені можливі наслідки впровадження кожного альтернативного рішення для різних верств населення та зацікавлених сторін, пов'язаних з проектом Указу Президента «Про затвердження плану заходів із виконання обов'язків та зобов'язань України, що є наслідком членства держави у Раді Європи »;
  • Був зменшений термін проведення консультаційних бесід з громадськістю цього проекту Указу з 1 місяця до 1 тижня;
  • З 23 червня 2014 до дня подання позову до суду не було опубліковано жодного зауваження до законопроекту «Про внесення змін до Закону« Про адвокатуру та адвокатську діяльність»;
  • Звіт про результати вивчення громадської думки, що був складений, засновуючись на результатах публічного обговорення законопроекту також не був опублікований. Цим самим до відома громадськості не були донесені результатів цього обговорення, що бало бути здійснене шляхом публікації на офіційному веб-сайті та в інший прийнятний спосіб не пізніше, ніж через два тижні після закінчення публічного обговорення.

Джерело: ЮРЛИГА